جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

كليساي سنت لوئيس- Saint Louis Cathedral Tunisia

۲۶ بازديد

كليساي سنت لوئيس (Acropolium of Carthage) يكي از ديدنيهاي شهر تونس مي باشد كه در 17 كيلومتري تونس و در تپه هاي باستاني كارتاژ و بر روي تپه اي قديمي بنام بيرسا در فاصله سالهاي ۱۸۸۴ تا ۱۸۹۰ ميلادي ساخته شده است و بيشتر مردم تونس اين بنا را با نام كليساي كاتوليك روم مي شناسند و تنها كليساي جامع در شهر تونس شناخته شده است.

كليساي سنت لوئيس در شهر تونسكليساي سنت لوئيس در شهر تونس

كليساي سنت لوئيسكليساي سنت لوئيس

در محل كليساي سنت لوئيس قبلا معبدي به نام آسكولاپيوس (Aesculapius) وجود داشته كه اين كليسا بر روي آن معبد قديمي ساخته شد. ابتدا طرح آن كه تركيبي از معماري گوتيگ و بيزانس بود به تصويب پادشاه Louis-Philippe رسيد و سپس عمليات ساخت آن شروع شد. بعد از اتمام كار نيز تنها صليب بر افراشته تونس بر بالاي گنبد آن قرار گرفت كه نشان از قدرت مسيحيان در تونس بود.

كليساي سنت لوئيس تونسكليساي سنت لوئيس تونس

كليساي سنت لوئيس تونسكليساي سنت لوئيس تونس 

اين كليسا از زماني كه  كاردينا لاويجربه عنوان اسقف اعظم الجزاير و كارتاژانتخاب گرديد و همچنين از زماني كه كليسا توانست منابع مالي و موقوفات كليسا را جمع آوري كند،از قدرت و نفوذ زيادي در منطقه آفريقا بهره مند شد.بعد از مرگ كاردينا لاويجري نيز جسد وي در همان محل دفن شد كه بعدا به فرانسه منتقل گرديد و در گورستان بايون در منطفه اي در شمال غرب فرانسه به خاك سپرده شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.